T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BİTLİS / TATVAN - Şehit Öğr.Bayram Yasemin Tekin İlkokulu

Okulumuz e twinning Projesi

Okulumuzda "GELECEĞİNİ DÜŞÜN ÇEVRENİ HER ZAMAN KORU''                       e twinning projesi uygulanmaya başlamıştır.

GELECEĞİNİ DÜŞÜN ÇEVRENİ HER ZAMAN KORU

Okulumuz rehber öğretmen psikolojik danışmanı DİLAN ADSIZ ÇELİK 2022/2023 eğitim öğretim yılı Kasım ayı itibariyle 7 ortak ile ''GELECEĞİNİ DÜŞÜN ÇEVRENİ HER ZAMAN KORU''  e twinning  projesine başlamıştır.

PROJE HAKKINDA: Çevreye duyarlı olabilme ve yeni nesillere yaşanabilir bir dünya bırakabilme bilincini sonradan kazandırmak oldukça zordur. Bu bilinci bireylere aşılamak, doğaya saygılı bireyler yetiştirebilmek geleceğe yatırım yapmak anlamı da taşımakta. Çevreye duyarlı ve doğa ile dost bireyler yetiştirebilmek onlara bu bilinci doğru zamanda ve doğru bir şekilde aktarmakla mümkündür. Bunun için çevre koruma bilinci kazandıran etkinliklerle yapılacak işbirlikçi çalışmalar projemizi hedefine ulaştıracaktır

1.Öğrencilerimizi çevre düzenlemesi konusunda bilinçlendirmek

2. Geri Dönüşüm bilinci oluşturarak evsel atıkların değerlendirilmesini sağlamak.

3. Öğrencilerin sosyal, duyusal ve zihinsel özelliklerini geliştirmek.

4. Toplumda bireyden başlayarak çevre kirliliğinin önüne geçmek.

5.Toplumda farkındalık uyandırmayı sağlamak ve sürdürülebilir kalkınma bilinci oluşturmak.

6.Çevre kirliliğini asgari düzeye indirmek, insanların içindeki yaşadıkları dünyaya karşı sorumlulukları olduğunun farkına varmalarını ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etmelerini sağlamak ve evrensel değerlerimizi zenginleştirmek için yeni bakış açısı ve farkındalık yaratmak.

7.Öğrencilerimizi farklı aktivitelerle düşünmeye ve keşfetmeye yöneltmek.

8.Ortakların çevre sorunlarına ve doğayı korumaya yönelik yaptıkları çevre dostu davranışlarla yaşadıkları çevrede farkındalık oluşturması ve yapılan ortak çalışmaların karşılıklı paylaşılması amaçlanmaktadır.
 

BEKLENEN SONUÇLAR: Projemiz kapsamında yapılacak ortak ve işbirlikçi çalışmalarla bilişim teknolojilerinden de yararlanılarak grup iletişimi ile çok daha etkin bir şekilde öğrenme sağlanacak ve Web 2.0 araçları da kullanılarak öğrenciler grupla etkileşim sağlamayı öğrenecekler. Öğrenciler projemiz ile kendi bireysel özelliklerini tanıyarak çevresine karşı güven duygusu da kazanabilecekler, empati becerilerini ve gözlem yeteneklerini geliştirerek, çevrelerinde olup bitenleri ve ayrıntıları kavrayabileceklerdir. Böylelikle çevresini güzelleştirebilme kabiliyeti ve çevre kirliliği ile ilgili problemleri çözebilme yeteneği de kazanacaklardır. Projemiz sonunda çevrelerine daha duyarlı, doğaya saygılı, bilinçli bireylerin yetişmesi ve böylelikle gelecek nesillerin çevre bilincinin daha yüksek olması beklenen sonuçlar arasındadır.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 10.11.2022 - Güncelleme: 10.11.2022 22:55 - Görüntülenme: 318
  Beğen | 127  kişi beğendi